.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سردار ایرانی باز هم محورخبرسازی‌های رسانه‌ای غرب
چرا غرب از سفر احتمالی حاج قاسم به روسیه نگران است؟
حاج قاسم همچنان و همانند یک سال اخیر، محور گزارش های خبری منطقه و جهان است؛ سردار سپاهی که پس از اقدامات موفقیت آمیزش در مقابله با داعش در عراق، اکنون به نظر می رسد که وارد فاز دیگری از رایزنی های و تحولات منطقه ای شده است.

فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران چندین ماه پیاپی، در خط نخست جبهه های مقابله با داعش در عراق حضور داشت و فرماندهی مشاوره و آموزش به نیروهای شیعه و مردمی را در این کشور بر عهده داشت؛ عملیات های آزادسازی جرف الصخر، آمرلی و جلولا همگی با نام و تصاویر حاج قاسم گرده خورده است، کسی که به زعم رهبران و مقامات عراقی اگر نبود، شاید بغداد تاکنون سقوط کرده بود.

به گزارش شمال نیوز، نام سردار ایرانی اما در لیست افراد تحریم شده سازمان ملل قرار دارد، موضوعی که خود بهانه ای بود برای برخی در منطقه و غرب برای تاختن به تحرکات ایران در منطقه؛ اگرچه ایران بارها تاکید کرده بود که حضورش در عراق بنا به خواست دولت این کشور و تنها با هدف کمک و مشاوره به نیروهای عراقی است اما موفقیت های پی در پی حاج قاسم و یارانش در جبهه های مقابله با داعش و قد علم کردن آن در مقابل ناکامی های ائتلاف گسترده منطقه ای و غربی به رهبری آمریکا به شدت کام دشمنان منطقه ای و غربی ایران را تلخ کرد، کشورهایی که به اعتراف خود داعش را برای ضربه زدن به ایران ساخته بودند.


هفته اخیر اما حمله و شایعه سازی درباره سردار ایرانی وارد فاز جدیدی شد، خبرگزاری آمریکایی«فاکس‌نیوز» هفته گذشته ادعا کرده بود که سردار «سلیمانی» روز 24 ژوئیه گذشته مخفیانه از روسیه دیدار کرده و با «ولادیمیر پوتین» و وزیر دفاع روسیه گفت‌وگو کرده است؛ ادعایی که اگرچه از سوی مقامات ایرانی بارها رد و تکذیب شد اما همچنان محور خبرسازی های رسانه های غربی و مطقه است.

اگرچه مقامات روسی خبر سفر سردار قاسم سلیمانی به این کشور را هیچ گاه تکذیب نکردند اما با گفتن جملاتی همچون دیدار با سلیمانی در دستور کار دیدارهای پوتین نبوده است، برای گفت وگو درباره گسترش همکاری های ایران و روسیه می توان تلفن را برداشت و نیازی به سفر یک سردار ایرانی به روسیه نیست و این خبر صحت ندارد، به این ادعا واکنش نشان دادند؛ ادعایی که بلافاصله پس از انتشار آن حتی به وزارت خارجه آمریکا نیز کشیده شد تا جایی که جان کری در گفت وگوی تلفنی با لاوروف در این باره ابراز نگرانی کرد.

بهانه غربی ها برای مخالفت و نگرانی از این سفر اما چیست؟ آنها بر این باورند که روسیه با پذیرایی از سردار سلیمانی تحریم های شورای امنیت را نقض کرده اند یا اینکه سردار سلیمانی به دنبال رایزنی هایی با هدف کمک به نیروهای مردمی در عراق و سوریه است و دلیل این حساسیت نیز شاید سفرهای پیشین تایید شده سردار سلیمانی به کردستان عراق، لبنان و سوریه باشد.

اسپوتینگ در این باره می نویسد: به فرض اگر چنین دیداری صورت گرفته باشد، چه دلیلی وجود دارد که آمریکا این‌قدر آشفته شده است؟ ناراحتی آمریکایی‌ها از سردار «سلیمانی» به این دلیل است که وی توانست نقشه‌های آن‌ها و هم‌پیمانانشان برای تجزیه منطقه و نابودی ایران را خنثی کند. دلیل بیم آن‌ها از دیدار سردار «سلیمانی» با مقام‌های روسی هم این است که وی با تجربه‌ترین فرد در زمینه مبارزه با تروریست‌ها در منطقه است و شاید بخواهد این تجربه و اطلاعات را با مسئولان روسیه در میان بگذارد.

توافق هسته ای ایران و گام مهم تهران و غرب برای حل و فصل پرونده 12 ساله هسته ای ایران از یک سو و شکست ریاض و متحدانش در منطقه و در مقابل ایران از سوی دیگر اما شاید عمده دلیل خبرسازی ها علیه یک سفر باشد، سفری که اگرچه قویا از سوی وزارت خارجه کشورمان تکذیب شده است اما همچنان نگرانی شدید مقامات غربی را به همراه دارد.

چه سردار سلیمانی به روسیه سفر کرده باشد چه نه، گام های تاثیرگذار وی در عراق و در مقابله با داعش دلیلی محکم بر خیرخواهی سیاست های منطقه ای ایران است، دلیلی که امروز و با سفرهای منطقه ای ظریف به کشورهای عربی و همسایه و همچنین روسیه و ارائه طرحی برای پایان بحران سوریه شکل جدی تری به خود گرفته است./ نامه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 مرداد 1394
خداوندبه سلامت بدارش ودشمنان اوكه دشمنان اسلام وانقلابندنابودبگرداند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.